Baromuzda staj dönemlerini başarıyla tamamlayan Seydican Yanarateş, Nefise Akat, Sezer Özkaya, Ekrem Eren Bor, Mithat Yurtsever, Gül Burkaş, Edanur Baysal, Selen Sevinçelli, Emine Ateş, Zehra Gül Şenoğlu, Zeynep Coşkun, Ali Karaca, Musa Güneş, Duygu Yazar, Emine Tekin ve Gökçe Özkan için ruhsat töreni düzenlendi.
Adana Adalet Sarayı Konferans Salonu'nda düzenlenen törene Başkanımız Av. Semih Gökayaz, Başkan Yardımcımız Av. Miyesser Ersalan Önenli, Genel Sekreterimiz Av. İlker Güzel, Yönetim Kurulu Üyelerimiz Av. Neval Yurtdaş, Av. Ayça Kara Sığırcı, avukatlar, aileler ve misafirler katıldı.
Törende açılış konuşmasını Baro Başkanımız Av. Semih Gökayaz gerçekleştirdi.
Ruhsat alan meslektaşlarını ve ailelerini kutlayan Başkanımız Av. Gökayaz, “Bugün ruhsat alacak meslektaşlarımız için hayatlarının dönüm noktası. Zira meslektaşlarımız, uzun soluklu bir hak arama mücadelesine başlayacaklar.” dedi.
Baromuzun 32. döneminin sonuna geldiğine değinen Başkanımız Av. Gökayaz, dönem boyunca meslektaşlarımız için yaptıkları hizmetlerden bahsetti.
Av. Gökayaz, “Toplam 3 yıl 3 aydır görev başındayız. Bu süreç içerisinde, Yeni Adalet Sarayı’nın bitirilmesi ve taşınmasının yanı sıra; yaklaşık 1250 m2’lik kapalı alana sahip Adana Barosu’na tahsis edilen birimlerin tefrişatını gerçekleştirdik. 2009 yılında açılan Baro Tesislerimizi, geçen 15 yılın ardından ilk defa baştan sona yeniledik. Baro Tesislerimiz yeni haliyle ve yeni işletmesiyle meslektaşlarımıza hizmet veriyor. Mesleğe yeni adım atan meslektaşlarımız için artan ofis maliyetleri karşısında bir yol açmak için Uyum Büromuzu meslektaşlarımızın kullanımına sunduk. 31 meslektaşımız şu anda Uyum Büromuzda mesleklerini geleceğe güvenle icra ediyorlar. Kozan’da çok büyük bir adliye sıkıntısı vardı. Yapmış olduğumuz kamuoyu oluşturma çalışmalarımız sonucunda milletvekillerimizin de desteğiyle, Kozan’a yeni Adalet Sarayı yapımının 2021 yılı Kasım ayı Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programına dahil olmasını sağladık. Çok kısa bir sürede tamamlanan Kozan yeni Adalet Sarayı, meslektaşlarımızın hizmetine sunuldu. Baromuzun Whatsapp İletişim Hattını kurarak, meslektaşlarımızın baromuzdan istedikleri belge ihtiyacını fiziki yer değiştirmeden ve anlık olarak karşılanmasını sağladık. Meslektaşlarımız, bugün itibariyle olması gerektiği gibi ve yargının ayrılmaz bir parçası olarak Adana Adalet Sarayı’ndaki otopark alanından ücretsiz olarak faydalanması için yaptığımız uğraşlar netice verdi ve meslektaşlarımızın kullanımına açıldı.” dedi.
Dönem boyunca komisyonlarda ve merkezlerde görev alan meslektaşlarımıza tüm içtenliğiyle teşekkürlerini ileten Başkanımız Av. Gökayaz, “Bugün, Avukatlık Andını okuyarak avukatlık mesleğine ilk adımı atacak olan meslektaşlarımız Adana Barosu büyük ailesinin bir üyesi olacaklar. Avukatlık mesleği mücadele, sabır ve azim mesleğidir. Ülkemizde adalet ararken önümüze hep engeller çıkartılmaktadır. Savunma olarak bizim görevimiz, bu engelleri aşıp adalete ulaşmaktır. Adalete ulaşana kadar bu mücadeleden asla vazgeçmeyeceğiz. Meslektaşlarımıza hayırlı olsun dileklerimi sunuyor, aramıza hoş geldiniz diyorum.” diyerek konuşmasına son verdi.
Konuşmanın ardından törende Avukatlık Andını okuyan meslektaşlarımıza cübbeleri; Önceki Dönem Baro Başkanlarımızdan Av. Aziz Erbek, Başkan Yardımcımız Av. Miyesser Ersalan Önenli, Av. Ata Karazincir, Av. Hakan Tahtacı, Av. Bora Dilik, Av. İbrahim Bedir Coşkunkörömeroğlu, Av. Nuh Naci Özkan, Av. Alp Tunga Yıldız, Av. Ali Arda Sapmaz, Av. Sina Ermeydan, Av. Ali Volkan Özgüven, Av. Ayşe Duygu Özgüven, Av. Rıdvan Şahin, Av. Mustafa Yalçın Özen, Av. Ayşe Emre Taşkesen, Av. Murat Gülsün, Av. İsa Ayanoğlu, Av. Nazlıcan Şahinalp Tahtacı, Av. Hilal Mıhçı, Av. Efe Eskiyörük, Av. Gizem Yağan Köse ve Av. Murat Musa Ehliz tarafından giydirildi.
Ardından meslektaşlarımızın ruhsatları Başkanımız Av. Semih Gökayaz tarafından takdim edildi.
Tören, ruhsat alan meslektaşlarımız duygu ve düşüncelerini paylaşmaları ve toplu fotoğrafın ardından sona erdi.